Sunday, June 7, 2009

Travian

Hari minggu ak kosong..
entah la, semenjak dua menjak ada internet kat umah ari2 ak duk melayan travian.
memang la semlm, ak jadi pengapit cousin kawen, :p
tapi lepas abis suma2 2, ak kembali mengadap laptop adk ak..
melayan travia, game on9..
uhuhu..

Meh nk cita skit sal travian. ialah satu game on9, dimana beribu2 org main game nih,
dalam travian kita d kehendaki membina sebuah kampung.
jadi.. kampung 2 kita la yang tadbir..
semua aspek perlu d ambil kira, sama ada dari segi aspek ekonomi, sosial mahu pn politik. siyes...
byk dapat blaja dari mentadbir kg nih, hehehe..,

Sbg contoh, aspek ekonomi. ekonomi nya pula terbahagi kepada 2, ia itu merampas hasil tanaman org len, atau membuat hasil sendiri. kalu membuat hasil sendiri ni lambt r skit.. tp kalau rampas hasil org ni cepat r kita bley naik populasi kita.. begitulah juga keadaan dunia kita skg.. hehehe...

Dari segi sosial pula kita perlu menjaga keamanan kg kita, jadi dengan itu populasi penduduk akan meningkat. semakin ramai penduduk semakin kuat kg kita. hehehe

Politik plak berkait rapat dgn org sekeliling kita. jadi jiran2 sebelah kita ni kita kena jga la..
jgn cari pasal,
tp kalau tgk dia lemah.. tada kwn bleh tolong tak pa,.. boleh serang, hehehe....
biasala.. pepandai la kalo mau idup..
politik nya pabila kita mempunyai persekutuan sendiri. dengan kata lain kita ada geng kita la..
dalam persekutuan ada syart ditentukn, sbg conth tidak boleh menyerang sesama ahli dan macam2 lg..
tetapi kita boleh menyerang mereka yg tidak aktif d dlm persekutuan.
hehehe.. macam2..Sebagai contoh lakaran luaran server 2 ak. kg ni susah skit mau idop.. cz org slalu duk serang,. uhuhu,.. me b kg ni kg lanun kot.. jadi suma org geram. hehehe.. askar2 kg ni ak letak kt kg member ak, untuk keselamatan... takut2 di serang secara tiba2,.. diorg ni bukan leh kira, kadang2 mai serang kul 3 4 pagi.. tak ke giler ak nk kawal kg pagi2 buta. jd. tuk keselamatan, letak la askar2 kat kg sebelah.. 2 la penting politik. :pNi kampung Dusun. hehehe.. first2 main start ngan kg ni r... jadi dia la yg berkembg maju..ramai askar. dan politik disekitar nya sangt baik. jadi tak risau diserang. hehehe...
ak arap kn kg ni la tuk takluk kg lain.. hehehe..
member2 ak sume dah ada 2 3 kg...
ak je yg da 1 kg ja lam server ni...
akan terus berkembang dgn hasil2 rompakan dan bantuan dari rerakan.
hehehe... gud lak kg dusun.Ni kg ke 3 ak.. ak main server 4.
nama kg The Red Warriors. hehe..
yg ni betul2 baru main. lam awal bln 6 ari 2.. uhuhu..
ni pn teman sbb kwn ak nk main gak,
kg ni kecik sebarang kecik..
dari ramai2 yg kecik dia la yg kuat menyerang kg org..
biasa la..
nk maju perlu sumber..
sumber halal lambt.. sikit2..
jadi kena la merampas sumber org len.. hehehe..
nasib2.. politik kg ni sangt rendah..
sbb sekitar ak semua kg kecik2, lebh kurang ak je..
jd tak perlu risau..
ak bley bawa diri. hehehe...
suma kg ak serang tuk dpt sumber. uhuhuhu..
entah la cam na hari esk, bila diorg dah maju. hehehe..
takpa2...
politik semata2,..
nnt kita kawan la bila diorg dah maju; akakakakaa...

pape hal pn timakasih kepada .WhiTe, lagendaz dan my sitter xxx_dragon yang byk memberi tunjuk ajar pd ak.. hehehe... tanpa diorg, sapa la ak... :p


hari yg bosan,
sabtu,
7/6/09,
abcda
erkk!! lupa, besok lecturer mau datang tempt praktikal ak.. (En.Mat Desa)
arghhh,...
buku log pn tak tulis lg...
hahahahaa
adios,...

6 comments:

Ephy A. said...

hahahha
merampas tanaman org laen..
itu sumber haram tuuu!!
ekeekek

izzat said...

hehehe... 5% je kat dunia travian. yg 95% lg ialah dunia rialiti.. jd tak salah la.. lagi pn begitulah dunia kita skg kak.. yg besa, makin besa.. yg kecik, di kecik kn lg.. hehehe.... peace (^0^)v

Kekanak Tokyo said...

haih adik ejat ku...main tenet jer kerja kamu ya...bulan 8 nanti jgn lupa sambut kepulangan akakmu ni ya..huh~

izzat said...

waa... siyes akak mau blk? hehehe,... haitt!! nnt pape hal bg tau keh, tlg bawa balik chie tuk ijat skali. hehehe.... :P

missue said...

sy ade try msuk game ni..tp x penah main lg..huhuhu

izzat said...

haha.. try la.. best2.. nnt kalo masuk men s3 keh, bru sy bley backup.. hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...