Wednesday, June 3, 2009

Narathiwat

secara tiba2 nya n tak tersengaja pergi ke Narathiwat. hehehe.. atas tujuan apa? tujuan dia jz makan2... biasa la.. kat sana kn terkenal ngan makanan yg best2 dan selain nk kenal tempt org. time muda2 ni ja la mau jalan2... nnt dah tua2 bisuk duk rumah ja la.. jaga cucu, hehehe.... tp ak p tak lama, jz 1 hari n 1mlm...

ni gambaran antara sempadan malaysia n thailand. jz depan 2 jer thailand. heheheehe.. ak p ngan keta, nek feri pn jz 5 minit kot... tak rasa pape pn...

hahaha.. suda sampai thailand.. :p perjalanan untuk p ke Narathiwat mengambil masa selama 30 minit ke 45 minit g 2.. ak pn tak pasti.. kejap ja.... cam dari rumah ak (kubang kerian) nk p machang (satu daerah d kelantam)

ni antara pic yang sempat di ambil... suasana di tempat tersebut.. rasa cam duk tokyo ja, dgn wayer2 eletrik besepah, akakaka....

500 bhat = 40++ ringgit malaysia. ak pn tak pasti, tp lebih kurang g 2 r.. yg pasti tak lebih dari RM 50 r.... antara duit yg sempat ditukar kn.. hehehe.. tp ak tukar dgn org. jd masih untung r... 500 bhat = 50 hinggit. hehehe..
mlm menjelma, jadi operasi2 mencari makan bermula.... sebenarnya makanan kat sana tak da la murah sangat2.. cuma cam ni la.. kalo rm 3 kat sini(malaysia) dapat la mee celup. kat sana pn sama mee celup gak, tp yang membezakn nya kat sana lauk dia byk... puas hati r makan. hehehe..... tak nyesal r.... mlm 2 saja ak makan kerabu megi, nasi air n kueh2.. kenyg giler... best2...
kat sana sangt popular motosikal ni, nama dia Fino. dari YAMAHA. hehehe.. dia cam skuter gak r.. cam ego. tp dia lagi comel... hehehe... kat sana memang ramai nk mampos moto.. jadi... berhati2 la kau yg membawa kereta, kerana' jikalau berlakunya kemalangan yg besar akan salah. sbg contoh kereta n lori. secara tidak langsung lori akan salah. hehehe.. nk wat cam na, dah sistem kat sana g 2.. :p
yg sakit hati nya bila lihat Lancer evolution besepah kat sana, dah jadi cam proton wira kat sini.isk3..... memang jeles giler r...
kalau kat kelantam ramai la proton wira kena sumpah jadi Lancer Evolution nih, hehehe.... memang glamer la kalu ley nek keta ni.. ngan turbonya... hehehe.. tp kat sana biasa ja.. tak da perasaan. cam si ttuuutt... hehehe....
hahaha... geram2.. kalu ley bawak balik keta ni kn best, isk3.. kat sana cam ni ja... standart. uhuhu saba ijat saba... rilek2 suda.. nnt kita p jepun sendiri, ambik mitsubishi Lancer Evolution viii. akakakaka..... angan2 2.... :pni juz Lancer Evolution iii ngan iv ja ni.. yg lama.. hehehe... kalo kena yg viii meleleh air liur, hehhee....
yg tak best kat sana bila lihat tentera r.. kat sana dah tentera ambil alih jga keamanan negara. sapa2 penah blaja pengajian am tau la apa yg dah belaku bila tentera yg ambil alih, bukan polis lagi. uhuhu...
bayang kn la.. kalu korang nk p jalan2 tapi di sekita korg ada askar, tak ke ngeri, ngan senapangnay.. tp masyarakat kt sini memang dah biasa.. jadi org luar cam kami ni lain la skit.. hehehe....
jalan sana ada askar, jalan sini ada askar... uhuhu... pape hal pn keadaan kat sana dah beransur2 pulih dah... tah tak da pape dah.. cuma berjaga jaga dan beringat ingat ja.. hehehe.. sib bek la negara kita masih selamat dari suma2 2.. bersyukur... ^_^
kebetulan pulak time ak p sana 2 diorg ada buat pesta makanan.. uhuhu apa lagi.. makam r kija ak.. uhuhuhu... teruk2..
pic kat atas kalu tak silap pic permaisuri taksin kot.. uhuhuhu... pepandai ja ak..
kalo kat malaysia pn ada somtam, harga tetap lebih kurang, tapi kalu kat sini byk lagi bahan2 yg di campur kn ny. lagi sodap r.. byk pn byk, hehehehe.... yg ada kat tempat kita 2 dah byk ubah.. jadi dah lain dah.. hehehe,... kalu nk yg ori, kena dtg sendiri kat cini, hehehe,...
sepanjg jalan ni menjual pelbagai makanan, panjg lagi 2,.. tp ak dah tak larat. tempat kami org duduk ni bawah pokok ada kerusi dan meja.. jadi bley r makam2 kat sini. time nk balik sempt gak singgah kat tepi pantai.. kat sini byk kedai2... bundle pn ada.. kalo bundle kat tempat kita dah murah, kt sini lagi murah, hehehehe.. macam2 la ijat.. pening2..
Dalam jalan2 tgk pe yg ada lam bundle 2 tetiba ja tgk sluar ni. hehe..
ingat kn makanan ja ada jenama nih,
sluar pn ada. uhuhu..
nama ni boleh d buat pelaris nih, hehehhe...
ape da...
macam2...

haa.. ni dia askrim best penah ak rasa... macam2 ada... nama dia eskrim pulut. uhuhuhu.. macam2 dia campur.. roti pn ada lam ni selain yg korg ley nampk sendiri. yg best nya eskrim 2 diorg buat sendiri.. pas 2 jual. bukan beli dr supermarket r.. hehehe...
ni dia roundabout paling mahaya, ak pn tertanya tanya gak... kenapa la roundabout ni ada, perlu ke? dah la kecik.. org ramai, sesak lak 2. hehehe.. tp rupa2 nya roundabout jam ni melambang kan narathiwat,.. cam femes gak la jam nih.. hehehehe... macam2....
ni dah kat jeti dah.. nk balik dah... hehee.. kejap ja.. 1 ari 1 mlm... tp pengalaman 2 memang ramai r.. hehehe... 1 lg, yg best kat narathiwat. bley speaking kelantam. hahahahahaa,... da kelebihan 2.. makna ny bley berkomunikasi la.. hehehe.. kebyk kn ramai la yg bley ckp melayu.
jadi tak susah mau beli brg :p
sekarang tiba la masa tuk pulang.. hehe... apa2 pn hujan emas di negeri org hujan batu di negeri sendiri namun lebih baik d negeri sendiri.. uhuhu.... jumpa lagi narathiwat.

6 comments:

Daishie dc said...

bg duit thailand...

izzat said...

bagi apa? darab la.. lalalalaaa....

Ephy A. said...

1 ari 1 mlm.. gmbau mlm nye manee??
kakaka
bess la p sana. ada bodigad askarr..ekeke

izzat said...

hahaha.. pic mlm ada, tp tak chantek.. 2 tak masuk kn 2... hehehe.. tak de la kak,.. mlm, gelap.. susah mau ambil. hehehe.. alasan-

Daishie dc said...

gmbr x cantik reject la?
abis 2 mau yg lawa aja?

izzat said...

lebih baik rijek awl2 dari letak lepas 2 rijek, lagi menguris kn kaki, hehehe... tak g 2 dc?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...